steson goes Florida !

Miami Beach

Beter laat dan nooit...... Ik heb vanaf de dag dat we van de cruise komen geprobeerd om alle verhalen in het dagboek te zetten, maar ik kreeg heel de tijd een foutmelding. Nu blijkt (waarschijnlijk) dat ik 'maar' 30 verhalen mag opslaan !!! Dus is dit het laatste verslag wat ik ga schrijven over deze weer fantastische vakantie en onze avonturen in Florida en de Bahama's.....

Miami Beach is dus onze afsluiter, geheel in stijl dachten we zo ! In ieder geval gebruind en uitgerust ! Ons hotel is het Grand Beach Hotel en ligt buiten de drukke zone van het Art-Deco district (het wereldberoemde deel). Aangezien we op de eerste dag al om 09:00 uur op de kade stonden, hadden we er een hard hoofd in of er al een kamer vrij zou zijn. Met de taxi naar het hotel en jawel.... onze kamer was klaar !! We zitten op de 16e verdieping met uitzicht op Miami Beach en ook op de Inidan River....

We zijn naar het zwembad gegaan en daar waren heerlijke ligbedden ! Het was een hete dag en Steve ging bier halen. Hij kwam terug met twee plastic glazen bier, wel Heineken, maar dit kostte dus 10 dollar per biertje ! Dit was het begin van deze '10-dollar vakantie'..... Hi hi.

We besloten om een supermarkt op te zoeken om broodjes en drinken te kopen voor ontbijt en lunch. Er stopte een bus voor de deur en de buschauffeur was ontzettend aardig en legde de weguit naar de Publix en ook waar we voordelige dagkaartjes konden kopen voor de bus.

Alles was gelukt en we hebben vanaf het balkon nog de Norwegian Sky zien vertrekken naar (wederom) de Bahama's.

's Avonds zijn we op de bus gestapt naar het Art-Deco. Dat was nog een eindje rijden, dus we zitten echt best ver van South Beach (SoBe). Daar was het één en al muziek, eten, paraderen en ook de zwervers. Een kleine impressie:

We zijn bij een Italiaan gaan eten, wat aardig aan de prijs was en daar kon je dus ook een pakje sigaretten kopen voor 10 dollar of een roos voor 10 dollar !! Niet normaal......

Vervolgens liepen we terug naar de bushalte, maar ongemerkt waren we toch best ver gekomen en moesten we het hele eind terug lopen, viel niet mee !! Maar je slaapt er wel lekker van ;-)

De volgende dag hebben we erg leuk ontbeten op ons balkon met ons waanzinnige uitzicht. Daarna naar het strand gegaan, waar alle bedjes 10 dollar kosten en de parasol ook 10 dollar (!). Wij zijn dus heerlijk op onze handdoeken op het zand gaan liggen..... In de middag zijn we terug gegaan naar het zwembad en hadden we een afgelegen hoekje, leek wel voor VIP's dus wij zijn er gewoon gaan liggen :-D

We hadden onze fles champagne nog, dus die hebben we op de kamer opengemaakt. Daar hebben we onzelaatste avond van deze vakantie vast beklonken.....

's Avonds zijn we in het hotel zelf gaan eten wat ook goed te doen was. Dit gedeelte van Miami is erg Spaanstalig en ons hotel zat vol met Italianen...... Het restaurant was ook Italiaans maar ook weer een lekker stukje vlees gegeten.

Tja, dan is het voorbij..... Voor ons is het wel voldoende. We hebben het idee dat we wel veel van Florida hebben gezien en de Bahama's waren ook erg mooi. We zijn ook erg benieuwd naar thuis, want daaris inmiddelseen nieuwe puigeplaatst en we hebben natuurlijk onze eigen jacuzzi nog staan !! Dus we hopen dat we een mooie zomer tegemoet gaan, want we hebben begrepen dat het zo af en toe niet echt lekker was in Nederland toen wij in Florida waren !!

Ik hoop dat jullie het ook leuk vonden om mee te lezen !! Als er weer een andere reis in de planning staat, komt er weer een reisverslag op reismee.nl !!