steson goes Florida !

De cruise

Het vervolg van onze cruise..... Kennelijk mag ik niet meer aparte verhalen plaatsen, dus hier volgt een verslag van de hele cruise !

Vervolg inchecken:

Steve is uiteindelijk eens gaan kijken waar de koffers bleven en zag toen dat mijn koffer voor kamer 0266 stond, onze oorspronkelijk geboekte kamer aan de achterkant! Die van hem stond er niet bij. Ik ben later nog eens gaan kijken en sprak toen Joseph, de schoonmaker van de afdeling. Ik heb nog eens uitgelegd dat we heeeeeel graag die kamer wilden hebben en vroeg hoe ze ons gingen contacten. Hij zei dat ze wel een bericht achter zouden laten. Ik was koud 3 minuten terug op de kamer toen er werd gebeld ! Of we de sleutel kwamen omwisselen, want kamer 0266 was klaar !! Fantastisch !! Wij wilden dit meteen doen, maar er was ook gelijk de evacuatie-oefening, dus moesten we eerst als vee op het dek gaan staan... Afijn, na een half uurtje ‘drill' zijn we de sleutel gaan omwisselen en kwamen we op onze prachtige kamer aan de achterkant !!! Oh, of we meteen een restaurant wilden reserveren, want die kregen we gratis..... Oké dan, ook nog ! Dus zaterdagavond wordt dat op kosten van de cruiseline het duurste stukje vlees van de kaart, ha ha ! De koffer van Steve was uiteindelijk wel terecht, maar er zat een fles whisky in, dus vandaar de vertraging. Of hij die wel achter wilde laten en maandagochtend kan hij deze weer ophalen.

We hebben de afvaart vanaf ons ruime balkon gezien en dat was ontzettend gaaf ! De haven van Miami uit en langs South Beach. En daar achteraan de zonsondergang, wat wil je nog meer !! We waren helemaal blij.....

De rest van de avond was het een beetje het schip verkennen, even gezellig gezeten bij de Coffee-bar en even in het casino geweest.

Great Stirrup Cay:

Onze eerste volle dag op de Norwegian Sky..... Heerlijk wakker worden na een goede nacht in onze mooie kamer ! Vandaag waren we aangemeerd bij Great Stirrup Key, een privé-eiland van de Norwegian Cruise Line. Vanaf deck 3 gingen pendelbootjes naar het eiland, dus wij mee. We hadden nog geluk, we konden met de eerste boot meteen opstappen. Op het eiland bleek bijna alles kunstmatig aangelegd. Oh, het was wel mooi hoor met palmbomen en je had een mooi uitzicht op het schip. Maar overal stonden ligbedjes en ze hadden een restaurant gebouwd en overal barretjes en er stond harde muziek aan.

In het water zagen we nog een kleine haai zwemmen, die kwam heel dichtbij !! Na een uur bleek het merendeel van de mensen van het schip op het eiland te zijn, voor ons echt veel te druk, dus wij zijn met de eerstvolgende pendel terug gegaan naar de Sky.

Terug op de Sky hadden we inderdaad alle ruimte en zijn we bij het zwembad gaan liggen en in de jacuzzi geweest, heerlijk !!

In de middag zijn we naar het casino gegaan voor een uitleg en rondleiding. Er was nog 1 vrouw, dus het was echt een privé-rondleiding ! Daarna kregen we lootjes en wonnen Steve en ik twee enveloppen met vouchers voor gratis edelsteentjes en bingo-kaarten. De vrouw won de fles Brut, maar wilde liever de bingo-kaarten, dus ja hoor; wij wilden wel ruilen !! Hi hi.....

Uit de muntjes-schuifmachine had ik trouwens al eerder een T-shirt gewonnen, best een grappige, dus we hebben wel wat herinneringen aan dit casino. Steve heeft trouwens ook nog eens op zo'n gokkast zijn inleg verdubbeld, dus helemaal leuk toch !

Terug op de kamer hebben we ons voorbereid op het diner van die avond en hebben we de zonsondergang gekeken. Ja, dan blijft het een fantastisch balkon ! Het eten was heerlijk (goed stuk vlees) en de gratis fles Asti ging er ook wel in !!

We zijn er wel achter dat cruisen een beetje te massaal is voor ons. Maar dit Freestyle Cruisen is dan wel de meest ideale. Het eten is overal inclusief en op de eerste dag hebben we zo'n beker gekocht en daar kun je frisdrank mee halen, alleen de alcohol kost dan geld.

Morgen hebben we wel een stranddag, want die hebben we speciaal van tevoren geboekt omdat we geen zin hadden om de hele dag in Nassau rond te lopen. We zijn benieuwd (hoe druk het is)......

Blue Lagoon Beach:

Vanochtend schoven we de gordijnen opzij en zagen we weer een ander uitzicht !! Blijft gaaf..... Dit keer lagen we al in de haven van Nassau en voor onze neus stond het wereldberoemde Atlantis-hotel. Wat een superuitzicht !!

Na het ontbijt zijn we de kade opgegaan en overgestapt op een andere boot die ons naar Blue Lagoon Beach zou brengen voor een stranddag. Onderweg kwamen we de meest mooie huizen tegen en erge grote en dure boten....... Het water was prachtig blauw en Blue Lagoon Beach bleek een beschutte baai te zijn. Dit strand was zeker wel mooier dan die van gisteren en later bleek dat er maar heel weinig mensen op het strand waren. De meeste mensen gingen waarschijnlijk naar de dolfijnen.

De lunch was niet echt om over naar huis te schrijven, maar het water en de omgeving was toch we de moeite waard. We hebben de laatste boot terug genomen naar de Sky, maar zijn eerst ook van een afstandje naar de dolfijnen gaan kijken. Deze dieren deden leuke kunstjes met de mensen (die er waarschijnlijk dik voor betaald hebben) en als afsluiting sprongen ze nog omhoog of deden een ander kunstje. En daar genoten wij dus van mee, want dat gebeurde wel voor onze neus. Lachen !!

Terug op de boot zijn we gaan eten en daarna nog een rondje gaan lopen. We eindigden weer in het casino en hebben we een keer aan zo'n speeltafel gezeten. Wel leuk om dat eens een keer mee te maken. Steve had echt beginnersgeluk, won de eerste ronde (van een pokerspel) 75 dollar !! Maar daarna was het niks meer. Maar wel leuk !

Morgen gaan we naar Miami Beach voor de laatste twee nachten in Florida. De cruise was (nadat we uiteindelijk toch onze eigen kamer hadden gekregen) toch wel erg leuk en dat Free Style is geweldig.

Petra uit nc

Wat grappig ooit heb ik daar met de dolfijnen gezwommen. Leuk om weer terug te zien.

Hamba