steson goes Florida !

Rondje Key west

Vanochtend zijn we fietsen gaan huren die we tot morgenochtend hebben.... Dus om 09:00 uur zaten wij op de fiets om een rondje Key West te doen. En ons zou ons niet zijn als we al meteen in een achterbuurtje belanden !! Ha ha, niet zo tropisch hier en snel wegwezen dus !! We kwamen bij de Southernmost Point, het meest zuidelijke puntje van de USA en nog 90 mile verwijderd van Cuba.

We zijn verder gaan fietsen langs een grote pier waar een cruiseschip lag: de Carnival Freedom. Groot hoor !!! Nog een paar dagen en dan zitten we ook op zo'n schip !

We zijn de zuidkust gaan volgen en kwamen langs prachtige stukjes strand met heel veel wit zand en groene palmbomen !! Alleen de 'blauwe' zee vinden wij niet zo heel erg mooi..... Teveel zeewier.

Meer foto's staan trouwens in het fotoboek..... We kwamen trouwens ook de begraafplaats tegen waar Memorial Day gevierd zou worden.

We zijn erg blij met onze koeltas van vorig jaar !! Heerlijk drinken mee wat ijskoud blijft ! De terugweg was in het begin tegen de wind in en met temperaturen van 35 graden viel dat niet mee ! Toen we terug waren in het hotel was ik dan ook echt oververhit en moest meteen het zwembad in en in de schaduw ! Ik trok gelukkig snel bij...... Voor de zonsondergang zouden we naar Mallory Square fietsen, het beroemde plein waar je de zonsondergang het mooist kan zien en er zijn ook straatartiesten en restaurants. Het was inderdaad heel gezellig en we zaten heerlijk op een muurtje. Helaas ging de zon onder achter een eilandje (hoe verzin je het !!), maar het bleef zeker wel mooi hoor. Terugfietsen door Duval Street is trouwens ook een belevenis met overal barretjes en live muziek.

Key West is heel mooi, maar wel volgepropt en dus best druk. Twee nachten was voor ons echt voldoende, we hebbenook echt een goed hotel, en morgen rijden we weer naar een eilandje bovenin de Keys. Helaas hebben we vandaag op Memorial Day geen vuurwerk gezien, maar over twee dagen steken we het zelf wel af !! Hieronder nog een paar foto's van mooi Key West:

Connie

waar hebben jullie de fietsen gehuurd?

Mooi reisverslag.

Sonja

Hoi Connie,

De fietsen hebben wij gehuurd bij A&M Bicycle Center op het adres 523 Truman Avenue. Dit zit op de hoek met Center St.
Dit is de website:

Wij hadden ze voor 24 uur voor $ 15.

Connie

Dank je wel voor jullie snelle reactie.

Hamba