steson goes Florida !

richting het paradijsje Tavernier

Dinsdag zijn we langzaam opgestart. We hoefden pas rond 12:00 uur het hotel op Key West uit en vanaf 14:00 uur konden we pas op Tavernier inchecken. Dus eerst naar de zonsopgang gekeken ! We zaten om 06:15 uur al op de fiets en dan is het pas lekker rustig op Key West !! We zijn weer richting de pier gereden, maar echt niet dat we daar alleen waren hoor..... Nog meer vroege vogels, helaas ook zwervers. Ook nu kwam de zon achter land vandaan en hingen er een paar wolken voor.... Maar goed, wel lekker op tijd ons bed uit ! Terug in het hotel hebben we eerst ontbeten en toen bij het zwembad gaan liggen. Na een uurtje hebben we de fietsen ingeleverd en zijn we nog een rondje gaan lopen richting de vuurtoren en het Hemmingway-huis. We hebben die wel gevonden, maar om dat huis te zien en er 12 dollar p.p. voor neer te leggen vonden we een beetje te ! De buitenkant was ook mooi ;-)

Rond half 12 dachten we maar eens uit te checken en nog een uurtje bij het zwembad te blijven liggen, maar een behoorlijke depressie bracht ons op andere ideeën !! En het ging los ! We konden net snel de koffers achterin de auto gooien en we zijn gewoon in de auto blijven zitten, omdat we anders echt doornat zouden worden. Na een kwartier konden we snel naar de receptie en we hebben toen besloten om maar meteen op weg te gaan..... We hebben Key West achter ons gelaten met behoorlijke donkere wolken er boven. Wij reden de zon en blauwe lucht tegemoet !

Het was wel weer een prachtig gezicht om al die eilandjes over te rijden en de vele bruggen met daarnaast aan beide kanten lichtblauw water. Ik had al eens eerder geschreven over aan flarden gereden autobanden aan de kant van de wegen hier. Nou, het gebeurde nu naast ons !! Er kwam een rode vrachtwagen ons tegemoet rijden een brug op en net toen we elkaar passeerden hoorden we een enorme klap en voelden we luchtdruk. We schrokken ons rot en we zagen in de spiegel dat die vrachtwagen dus een klapband had gekregen, die band vloog in stukken alle kanten op ! Alle auto's erachter moesten uitwijken voor de stukken band en op zo'n brug is het uitzicht ook niet echt..... Pffff, dat was echt schrikken ! Er zijn verder door deze klapband geen ernstige ongelukken geweest, zover we konden zien. De vrachtwagen reed ook gewoon door, net als de auto 's erachter.

Toen we op Tavernier kwamen, konden we meteen naar de kamer. Daar zag Steve mijn verrassing voor onze trouwdag: er stond een kleine koelbox met allemaal Corona, gesneden limoen, salsa-dipsaus en nacho-chips. Er stond ook een flesje zonnebrand en dat kwam goed uit, want die van ons is bijna op..... Hij vond het erg leuk en we zijn meteen met de koelbox naar ons privé-strand gegaan. Het hotel is prachtig !! Ze hebben maar 10 kamers en het zijn kleine huisjes met een privé-terras. Alles is tot in detail verzorgd en ziet er nieuw uit. Ze hebben veel lampjes op zonne-energie en zijn heel milieubewust. Wij zitten in de Flora- en Fauna cottage (toepasselijk niet?) en binnen hangen veel foto's die de eigenaren zelf gemaakt hebben op de Keys van dieren en planten, prachtig ! Er staat zelfs een digitaal fotolijstje op een kastje, geweldig. Hieronder wat indrukken:

Omdat er ook een Weber-BBQ staat, zijn we naar een dichtstbijzijnde supermarkt gegaan om vlees te halen en brood voor ontbijt. Wel lachen daar: we stonden naar slippers en hengels te kijken en hadden nog niets in het karretje, ging er een vrouw gewoon met ons karretje vandoor ! Sta je wel even raar te kijken......

We hebben de Weber aangestoken en zijn naar de zonsondergang gaan kijken. Die kan hier echt heel mooi zijn, maar deze keer hingen er grote wolken voor. Jammer hoor...... Hopelijk morgen beter !

ma & karel

Sorry, zijn wij te laat om jullie te Gefiliciteren op jullie 9 jarige huwelijk? Shit! heb ik het nou goed of niet? Maar hier is het nog 1 Juni., sorry! Was ik echt niet vergeten, maar die tijden, man daar wordt ik niet goed van!! Kan ik niet onthouden 10 uur vooruit of 10 uur achteruit??? Ik denk wel 10 uur vooruit? Nou, watever, Gefeliciteerd met jullie 9 jarige huwelijk. Hoe hou jij het uit met die ventje? ha! ha! En Steve, hoe hou jij het uit met Steve? Weet je wat het oplossing is? Goed luisteren met elkaar, respect tonen, al ben je het mee eens of niet, en elkaar in zijn eigen waarde laaten. en als vrouwen, zwijgen! (Wij zijn toch niet te begrijpen soms) Alles toppie hier, genieten samen, & wij houden van jullie. x Ma & Karel

Hamba