steson goes Florida !

Everglades richting Key West

Vanochtend hebben we onze laatste villa van deze vakantie achtergelaten en zijn we de mooie straat uitgereden richting de Everglades. We hebben ons nog één keer vergaapt aan die mooie optrekjes hier !!

Na ongeveer 11 kilometer kwamen we op de US 41 (beter bekend als de Tamiami Trail) die we helemaal uit zouden rijden tot aan Homestead. Zo reden we dwars door de Everglades. Dit leverde al snel een prachtig plaatje op:

Ik heb geen idee wat er dood lag, maar op de grond zaten nog veel meer van deze zwarte gieren !! Onderweg zagen we ook wel kleine krokodillen in het water. Bij Ochopee staat het kleinste postkantoor van de USA en wel leuk voor de foto. Ik was met 1 voet buiten de auto en er zaten al zwermen muggen om me heen, aaarrrgggg !!! Toch die foto willen natuurlijk, dus heb ik even snel geposeerd naast dit gebouwtje, terwijl ik de muggen gewoon overal voelde zitten !! Ik ben anderhalve minuut buiten de auto geweest en had minimaal 15 muggenbulten te pakken...... Maar de foto is er ;-)

Dit zijn dus de Everglades !! Voor mij dus geen rit over de 'graslanden' van de Glades met een airboat of een foto van een krokodil, nee: mij kreeg je de auto niet meer uit !!!

In het plaatsje Homestead hebben we even de benen gestrekt, maar we vonden het maar een vreemd plaatsje met allemaal indianen met vreemde haardracht..... Snel maar weer verder gereden !! We kwamen wel langs allemaal kwekerijen van palmbomen en orchideeën en ze verkochten veel lichees.

Uiteindelijk reden we via de US 1 Key Largo op, de eerste Key. Niet veel aan te zien trouwens, deze Key is helemaal van mangrove en staat aan beide zijden vol met reclameborden, winkeltjes met snuisterijen en B&B's. Toen we Islamorada opreden, zagen we aan beide kanten de zee, links de Atlantische Oceaan en rechts de Golf van Mexico, echt heel gaaf !! En heel veel kleuren blauw..... We wilden in eerste instantie bij Anne's Beach stoppen om te eten en te pauzeren, maar daar was het zo druk dat we maar snel door zijn gereden. Ja, het is zondag en ook nog eens Memorial Weekend, dus we hadden ook gewoon langzaam rijdend verkeer op de eilanden hier !!

De 7-mile Bridge was wel heel mooi om overheen te rijden, de oude brug ligt er nog naast.

Uiteindelijk kwamen we op Key West, het meest zuidelijke stukje land van de USA !! We zijn hier dichter bij Cuba dan bij Miami, gaaf toch !

Mooie huizen overal en veel, heel veel palmbomen !

De Almond Tree Inn hadden we snel gevonden en we hebben een hele leuke kamer recht aan het zwembad ! Dus de kamer uit en plonzen maar !!

Ze hebben hier dus internet (heel fijn) en tussen 17:00 uur en 19:00 uur is het Happy Hour. Ja, voorlopig zitten we hier heerlijk !!

We hebben net gegeten bij Daffy's, een steakhouse en daar heb ik voor het eerst van mijn leven alligatorstaart gegeten !!!!! Is net kip trouwens.......

Morgen gaan we fietsen huren om zo wat handiger het eiland over te komen.......

Reacties

Reacties

ma & karel

Zo noem ik mijn zus ook "Daffy" Duck!!! ha! ha! leuk dat jullie het nog goed maakt! Jammer voor de muggen, rot beesten, hebt geen idee waar die nodig voor zijnde? Alleen mensen die leven zuur maken! Hebben jullie niet jullie tennis rack niet mee genomen? Alles o.k. hier! en als niet dan horen jullie dat wel!! ha! ha! Genieten nog beiden! Het is nu zo kort! Wat willen jullie eten als je thuis komt? Carribische? of en Roti??? Vertel het mij dan kan ik daar rekening houden!!!! Luv jullie beiden, natuurlijk!!! Ma & Karel... xxxxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba