steson goes Florida !

verjaardag.... en een haai !!!!

Gisteren hebben we mijn 38ste (!) verjaardag heel rustig gevierd.....

Ik kreeg van Steve een hele lieve kaart met daarin twee sterretjes (die je aan moet steken dan hè...) in de vormen 3 en 8. Het was het plan om die 's avonds aan te steken, maar dat is er niet van gekomen (daarover later meer....) In de kaart stond ook 'vanavond uit eten'. Lekker ! Ik had al eerder mijn kado gekregen van Steve: een e-reader. Ik heb daar al veel plezier van, dus diegene die nog een e-reader zoeken: Bebook is echt heel goed in volle zon te lezen !!

Van Karel & Gloria had ik een dikke envelop meegekregen die ik eindelijk open mocht maken !! Ook een hele leuke kaart, eentje met muziek ! Is trouwens een leuk effect om 07:00 uur 's ochtends buiten, terwijl geluid ver draagt over water (ha ha). Nog een kadootje erin, geweldig !! Dank jullie wel lieverds !!!!

We zijn weer naar het strand gegaan, waar Steve is gaan vissen en ik lezen. Heerlijk relaxen ! De dolfijnen kwamen ook weer langs, nog dichterbij:

En ook witte Ibissen op het strand:

Zag wel voor mijn ogen een klein jochie bijna verdrinken ! De vader was er wel heel snel bij, heb nog nooit iemand zulke grote passen zien nemen, en het jochie wilde de rest van de dag de zee niet meer in.

Op tijd terug naar de villa waar we nog even hebben gevist. Niks voor mij hoor, heb daar echt het geduld niet voor !!

's Avonds zijn we gaan eten bij Verdi's, volgens Tripadvisor.com een goed restaurant. Ik nam de specialiteit: Nieuw-Zeelands lamsvlees. Steve nam een heerlijke steak, dus uiteindelijk (naar later bleek) een betere keus. Maar maakt niet uit. Ik moest en zou de befaamde Floridaanse Key Lime Pie proberen als toetje. Nou, voor mij niet weggelegd !! Wat lag dat ding als een steen op mijn maag !!! Ik werd er echt niet lekker van, zo'n vol gevoel, dus snel naar huis en plat op bed. Geen sterretjes aangestoken dus..... Wordt vanavond.

De nieuwszenders geven niet echt best weer op de komende dagen en we wilden nog wel wat zien hier in de omgeving, dus zijn we ons eens gaan verdiepen in de tientallen folders die de eigenaren van deze villa zo mooi in een map hebben gedaan. Ik zag vanaf de allereerste dag al een advertentie van Dolphin Explorer Eco-tours, een National Geographic ecologische tour waarbij men dolfijnen tellen en onderzoeken. Toeristen kunnen mee met de Dolphin Explorer en de opbrengst is dus voor dit onderzoek. Het is een 3 uur durende tour, waarbij je de dolfijnen in hun natuurlijke habitat ziet en als je een nieuwe spot, dan mag je deze een naam geven. Verder is de trip geheel verzorgd en ga je ook naar een verlaten strandje om schelpen te zoeken enzo, dus op zich best leuk. We hebben de tickets online besteld en morgen om 09:00 uur gaan we mee. Heb er wel zin in !!

We hebben ook besloten om zondag heel vroeg weg te gaan richting Key West (ons volgende hotel) en dan onderweg, als we dwars door de Everglades rijden, misschien nog met een airboat mee te gaan. Maar dat zien we wel, kans is groot dat het druk is want voor de Amerikanen is het dan Memorial Day Weekend !

Vandaag blijven we heerlijk rond ons eigen zwembad hangen, Steve heeft zijn hengel alweer uit en ik ga mijn e-reader erbij pakken. Wel makkelijk, heb er 5 boeken op staan (thanks Han!)dus ik kan nog wel even vooruit !!

Zat ik net een half uurtje te lezen en Steve had al achter elkaar beet !! Hij gebruikt de oesters die aan de wal hangen als aas en dat werkt goed......

Gooi ik net mijn eigen hengel uit, toen ik echt een enorme vis zag zwemmen !! Ik dacht echt: die moet ik niet aan mijn hengel, en haalde snel in. Ik waarschuwde Steve en toen we eens goed keken bleek het een kleine haai te zijn !! AAARRGGGG !! Nu weet ik ZEKER dat ik hier niet ga zwemmen !!!! De eigenaren schreven in hun boekje dat je hier wel eens dolfijnen kan zien zwemmen in het kanaal, maar ze hebben het nooit gehad over haaien !! Ik heb meteen opgezocht welke het was en we hebben dus waarschijnlijk een baby zwartpunthaai gezien of een baby tolhaai. Je wil die beesten dus niet tegenkomen als ze volwassen zijn !!

Toen ik later mijn eigen toch weer kon concentreren op de dobber, ving ik zowaar zelf een vis !! Joepie !

Een klein krabbetje was mijn getuige, en stoer dat 'ie was !!

Heerlijk toch, zo'n dag......

Reacties

Reacties

Janet

Hoiiiiiiiiiii,
Wat een heerlijk verhaal weer, ik smul ervan.
het is net of wij er ook een beetje bij zijn, en dan die foto's er nog bij.
Prachtig hoor!! Wat een luxe allemaal!
Geniet ervan, het duurt nog even.
Liefs, je zus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba