steson goes Florida !

Bushnell en Clearwater Beach

Vandaag toch geen pretpark, maar een 'rondje' rijden..... Ik wilde graag naar een typisch Amerikaanse begraafplaats waar je een lat kan leggen tussen de stenen...... Die vonden we in Bushnell, richting de kust (dat dan weer wel). Het was er prachtig en enorme grote velden met allemaal kaarsrecht rijen met stenen. Achter ons kwam een enorme lange rij motorrijders met de nodige herrie, dus zijn we maar weer verder gegaan.

Via de lokale wegen, waar eigenlijk niks aan te beleven valt, zijn we naar Tarpon Springs gereden. Dit plaatsje zou een Griekse immigrantenplaatsje zijn, maar er was weinig Grieks aan ! Ja, de sponzen !!! We zijn daar enorm toeristisch opgelicht met $5 parkeergeld en $7 voor een kipspies (je moet maar trek hebben en dat ding al in je handen hebben voordat ze zeggen hoeveel het kost!)..... Maar goed: been there, done that !!

We kwamen vervolgens aan in Clearwater Beach. En wat een drukte zeg !!! Het ligt vlakbij Tampa Bay en het is natuurlijk zaterdag vandaag, dus de Amerikanen gaan in hordes naar het strand ! Alle parkeerplaatsen waren vol, dus we zijn doorgereden naar Sand Key. Daar zijn we even uit de auto geweest, maar het was best warm (36 graden !!) en geen losgeld mee om het parkeren te betalen, dus snel de auto (lees: airco) weer in..... Over prachtig hoge bruggen weer terug naar het vasteland en vervolgens een kleine 2 uur terug gereden naar de villa.

Onderweg hebben we trouwens eigenaardige dingen gezien, die hier wellicht volkomen normaal zijn....... Een vrouw achter het stuur die met haar linkervoet uit het raam stak (?!), kennelijk mag men hier gewoon bellen achter het stuur, uiteengereten autobanden langs de snelweg en niet zo weinig ook !! Mensen, eigenlijk over het algemeen veel vrouwen, die op het beton van de weg naast de auto liggen te zonnen en vrouwen die zitten te vissen, IN het waterop een stoeltje!!

Morgen gaan we onderweg naar de tweede villa. Rijden we wéér over dezelfde snelweg..... Maar goed, bij Tampa Bay pakken we een stukje tolweg want dan komen we over de Sunshine Skybridge. Daarna een klein uitstapje naar Sarasota en dan door naar Marco Island.

Hamba