steson goes Florida !

Vele gezichten tussen Miami en Jensen Beach......

Na het uitchecken zijn we onderweg gegaan. De TomTom deed zijn werk, vermeed tolwegen en bracht ons recht naar Miami South Beach (SoBe). We reden langs de cruiseterminal, daar lag alleen de Carnival, en kwamen in het beroemde Art-Deco district. Het deed me echt denken aan Miami Vice, CSI Miami en Dexter, populaire TV-series. Over de Ocean Drive langs het strand en alle hotels die volgens mij in de avond nog mooier zijn met hun black-light.

We hebben echt van alles zien lopen en rijden daar, geen beroemdheden maar wel mensen die denken dat ze beroemd zijn !! ha ha, wat een vertoning !! De temperatuurmeter in de auto gaf trouwens rond het middaguur 32 graden aan. Heerlijk !

We hebben vervolgens de A1A gevolgd, de scenic route langs de kust. Zo kwamen we ook door Boca Raton. Niet te geloven wat een huizen daar en de boten zijn zo nodig nog groter !! Je hebt de A1A met aan de rechterkant de zee en aan de linkerkant een waterweg. Aan de overkant van die waterweg staan echt kastelen zo groot, allemaal in caribische stijl gebouwd. Af en toe denk je dan toch dat het een beetje oneerlijk verdeeld is in de wereld. Men weet echt van gekkigheid niet wat ze met hun geld moeten hier. Zo reden webijv. achter een cabrio waar je 200.000 euro voor moet neertellen !

Voorbij Palm Beach begon de lucht ineens te betrekken. Er barstte een behoorlijk onweer los en we reden daar dwars onderdoor !! Tja, in de namiddag kan er wel eens een tropisch buitje vallen. Nou, dit was geen buitje meer hoor !!!

Uit Palm Beach reden we op een gegeven moment door Stuart. Wat een contrast !! Van miljoenenhuizen tot trailers en houten stacaravans.....

We kwamen een kwartier te laat in het hotel, maar op de deur van het kantoortje hing een A4-tje met onze naam en het kamernummer. In de kamer lag de sleutel op de tafel. Het is een mooi hotel met normaal gesproken een prachtig uitzicht op de waterweg, maar helaas door de regensluier is er echt niks van te zien ! Ze hebben ook prachtige muurschilderingen. Ik hoop dat het morgen lichter is buiten, zodat ik er nog wat mooie foto's van kan maken...... Door de regen hebben we geen zin om erop uit te gaan, dus we gaan lekker op de kamer wat eten en morgen vroeg op pad. Dan gaan we eens kijken waar we het beste kunnen staan voor de lancering van de Space Shuttle !! En die staat er al, dus mogelijk kunnen we die op de grond al spotten !!!