steson goes Florida !

De vlucht met KLM: wat een belevenis !

Nu we een lange vlucht met KLM vliegen weten we weer dat deze maatschappij van Nederlandse bodem toch wel erg goed is !! Echt, in vergelijking met United Airlines van vorig jaar is dit toch een verademing !! Geen stewardessen van 50+ of zo chagrijnig als de pest, bier is gratis en ze zeuren niet voor wie ze zijn als je er twee tegelijk gaat halen, het eten was (tot tevredenheid van Steve) zonder kaas maar ook echt lekker met een heerlijke abrikozenmousse als toetje. 'Wilt u nog een ijsje?' Lekker ! Volgende maaltijd was een pizza (wat minder voor Steve....) Jemig, honger hoef je niet te krijgen hoor.... Dorst ook niet trouwens, overal staat een trolley met fris en water kun je zelf tappen uit een kraantje.

Oh, en paniek met de TV !! Hoeveel films kun je kijken op een vlucht ?? Moest ik kiezen uit de nieuwste Harry Potter, Black Swan, The American, Narnia 3, RED en noem maar op, ontelbaar veel films die in Nederland nog niet zo lang in de bios zijn !! Laat staan de TV-series, documentaires, games en nog veel meer. Kunnen we naar de andere kant van de wereld vliegen ??? En wees gerust, ik heb mezelf weer een injectie gegeven met bloedverdunner, dus ik zou de hele vlucht kunnen blijven zitten (niet dat ik dat doe hoor). Die viel weer 100% mee ! Gewoon de tijd genomen en bijna geen blauw plek (joepie !!)

Maarja, ook de KLM heeft wel eens vertraging..... We zaten al 3 kwartier later in het vliegtuig en waren net een klein stukje achteruit gereden, toen we na 10 minuten stilstaan toch weer terug gingen naar de plek waar we stonden. Huh ? Er bleek dus een technisch mankement te zijn en dat moesten ze echt even checken. Hmmmm, zoiets wil je toch niet horen !? Verzin dan iets anders !! Afijn, na een half uurtje stil te hebben gestaan, zijn we uiteindelijk vertrokken. Rechte lijn naar het westen, dus waarschijnlijk over Bloemendaal. Blijft mooi, onze kustlijn !

Trouwens, wij zitten eigenlijk op rij 13 (het is dat ze die overslaan, hoe bijgelovig kun je zijn als je op vrijdag de 13e gaat vliegen) en wij zitten net achter de Comfort Class. Maar deze MD11 heeft echt hele ruime zitplaatsen ! Het vliegtuig is ingedeeld in 3-3-3, dus we vreesden al dat we een buur zouden krijgen. Maar het geluk blijft ons achtervolgen, niemand naast ons dus prinsheerlijk onderuit !!!

Tot we de kustlijn van Florida zagen..... Uiteindelijk was de landingstijd 20:00 uur, dus net 3 kwartier later dan oorspronkelijk. Zitten we net in de landing, kun je de grond bijna raken, stegen we ineens als een gek weer op ! Achtbaan !!! Jee, wel schrikken: wat was er nu weer !? Later zei de piloot dat de luchtverkeersleiding te krap had gepland en door de drukte wij dus ineens weer een rondje moesten cirkelen. We hadden dus een doorstart, ook weer meegemaakt. Uiteindelijk toch veilig geland, binnen een half uurtje door de costums en toen nog eens een half uur wachten op de shuttlebus voor Hampton Inn. Maar nu liggen we toch eindelijk plat ! Het is bij ons 6 uur vroeger, op dit moment iets na 22:00 uur.

Tot ons volgende verhaal, leuk dat je meeleest !!!

Steve & Son

robert

Ach bijgeloof of niet,nu pas gaat jullie wel verdiende vakantie beginnen.
enjoy the trip

Taxi Stam

Imke was helemaal verbaasd toen ze wakker werd; waar is die rare man nou, die zo raar zat te praten????? Maar goed, dikke kus dus en heel veel genietplezier! (ps, motor is niks geworden...)

Hamba