steson goes Florida !

de (pret)parken.....

De reis begint een beetje vorm te krijgen. Maar..... voor de reis naar West-USA in 2010 heb ik een voorbereidingstijd gehad van 4 jaar !! Nu gaan we al over amper2 maanden en ik weet nog niet precies wat we willen en kunnen zien in deze Sunshine State....

Ik heb me de afgelopen dagen dus maar even geconcentreerd op de (pret)parken in de omgeving van Orlando. Tja, soms moet je keuzes maken, maar ik wist niet dat ik een keuze moest maken uit wel -tig pretparken en dierenparken !! Het hele Disney-gebeuren bestaat al uit 6 verschillende parken en dan heb je daarnaast nog Sea World, Discovery Cove, Universal Studios en de waterpretparken zoals Wet `n` Wild.

We verblijven 7 nachten in onze villa ergens in de Disney-area (dat dan weer wel), maar we willen niet elke dag in zo`n park rondhobbelen..... Een hele dag tussen de kinderen is voor ons eigenlijk al too much ;-)

Dus wat de pretparken betreft:
geen Disney World, maar Sea World.
Geen Epcot, maar Universal Studios.
En niet te vergeten Bush Gardens in Tampa !
Maar zeker ook met de auto heerlijk toeren richting Kennedy Space Center,
een bezoekje aan Daytona (van de autoraces),
St. Augustine (de allereerste nederzetting van de Spanjaarden) en
het politiemuseum in Titusville mogen niet ontbreken.
O Jee !! Tijd te kort !!



Onze tweede week is in een villa op het hele rustige en mooie Marco Island aan de Golf van Mexico. Volgens mij gaan we hier helemaal niks doen en alleen de voetjes in het water laten hangen........
Oh ja, genoeg dieren daar trouwens:zee-arenden, merlijnen, dolfijnen, flamingo`s, muggen, alligators en slangen !!!!!

Reacties

Reacties

Trudy

Goede keus qua parken. Ik ben in 1997 in Sea World, Universal Studio's en Kennedy Space Center geweest.
Bij dat laatste dacht ik: mwahh, moet dat nou (mn vader wilde er graag heen)?! Maar uiteindelijk was ik degene waar ze iedere keer op moesten wachten...
Of te wel: ik heb me er in die drie 'parken' prima vermaakt.

Ik denk dat ik je niet meer ga zien voordat je op vakantie gaat, dus: hele fijne vakantie en geniet se.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba