steson goes Florida !

diverse hotels geboekt

Miami Airport:

Wij hebben pas eens zitten surfen bij de KLM, want als het goed is zijn onze tickets al volledig geprint. Kennelijk had Hans van American Estates onze stoelen al gereserveerd in het vliegtuig. Allemaal leuk en aardig, maar waarom bij het gangpad en niet aan het raam ????
Dus.... wij natuurlijk meteen de stoelen binnen onze reservering omgezet naar raamplaats en middenstoel rij 14.
Tja, helaas vliegen we in een MD11 en dat is een 3-3-3 indeling. We zitten direct achter de Comfort Class. We kunnen wel upgraden, maar dit is nog aardig aan de prijs !! Ach, heen is het 10 uur vliegen en terug 8,5 uur. Dat overleven we wel.

Daarna ben ik me weer eens gaan verdiepen in een comfortabel hotel in de buurt van het vliegveld van Miami en die een shuttleservice heeft. Omdat we Hilton Honor-members zijn, ben ik daar toch gericht naar gaan kijken. Hilton zelf is wel aardig, maar zit op een soort eilandje. Ben je toch aangewezen op de restaurants en bars in het hotel. Maar voordat je dat eilandje oprijdt, zit op de hoek een Hampton Inn, familie van Hilton.
Het is altijd goed even verder te kijken ! Op Tripadvisor.com deed de Hampton Inn het beter dan Hilton en is goedkoper. Het ziet er trouwens mooi uit op de plaatjes en naast het hotel zitten diverse bekende restaurantketens..... Ideaal toch ! En met de shuttleservice wordt je mooi heen en weer gereden naar het vliegveld. Dit gaat `m dus zeker worden ! Ik heb wel even gewacht met reserveren, want als je zonder annuleringsvoorwaarden boekt, is deze zeker 30 dollar per nacht goedkoper.

http://www.hamptoninnmiamiairport.com/

Jensen Beach:

Tussen Miami en Orlando ligt op onze route de oostkust...... Zoals we vorig jaar tussen San Francisco en Los Angeles de kust hebben afgereden, zo kunnen we dit ook doen tussen Miami en Cape Canaveral. Om dit lekker relaxed te doen en op twee reisdagen ook nog tripjes onderweg te kunnen maken voordat we in de villa zijn, heb ik net eenboeking afgerond voor een hotel in Jensen Beach. Echt, ik heb een hekel aan de naam Jensen, maar de lokatie sprak me zo aan, dat ik er een heel leuk hotel heb gereserveerd met een aansprekende naam: Caribbean Shores hotel.
Het hotel ligt aan de Indian River Lagoon met aan de overkant de uitgerekte landtongvan Hutchinson Island en daarachter de zee. Voorbij Jensen Beach richting het noorden ligt dus Cape Canaveral (helaas zonder lanceringen als wij er zijn) en Titusville met het politiemuseum.
Maar wij hebben op deze eerste reisdag alle tijd om heerlijk aan het strand van de lagoon voor onze `waterfront room` te relaxen. Dit is nog maar het begin van onze reis ! http://www.caribbeanshores.com/

Key Largo:

Ik had al een heel leuk klein hotelletje op het oog op Key Largo: Island Bay Resort.
Eigenlijk ligt dit hotel op het eilandje Tavernier.
Maar het mooie is: het ligt aan een strandje aan de westkant !!
Dat betekent prachtige zonsondergangen en genieten op het strand aan het prachtige heldere water, Steve lekker vissen en ik (uiteraard) foto`s maken !
De kamers zijn kleine huisjes met een eigen terrasje met BBQ en toortsen. Gezellig slapen, want er zijn alleen queen-bedden ;-)
Ik had al een mail gestuurd, maar reserveren moest telefonisch. Oké...... bellen dan maar. Eeeehhhh, hoeveel tijdsverschil is er ?
Uiteindelijk heb ik om 17:00 uur vanmiddag gebeld, het was in Florida 11:00 uur, dus een mooie tijd. Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn en heb de reservering gemaakt. Hoe toepasselijk: we hebben de Flora & Fauna cottage !
Ik heb meteen een verrassing geregeld bij de reservering, want we vieren daar onze trouwdag (9 jaar). Wat dat is, zeg ik nog niet.... Niet leuk voor Steve anders hè !
http://www.islandbayresort.com/

Key West:

Sinds we de reis hebben geboekt ben ik hard op zoek naar hotels of B&B`s voor de nog `vrije` nachten.
Nadat Key Largo was geboekt, ben ik op zoek gegaan naar een leuke B&B op Key West.
Key West met zijn victoriaanse huizen, wuivende palmen, Mallory Square waar iedereen massaal de magische zonsondergang komt bekijken en Duval Street waar het leven begint na zonsondergang. Key West is het meest zuidelijke puntje van de USA.
Tijdens mijn zoektocht via het Florida-forum en Tripadvisor.com kwam ik zo ontzettend veel leuke B&B`s tegen dat ik helemaal enthousiast werd ! Oei, ik moest kiezen !!
Nou, dat kiezen werd uiteindelijk voor me gedaan...... Na een aantal pogingen tot het reserveren voor 2 nachten, kreeg ik een mail terug van de Inn-keepers van de B&B the Mermaid & the Alligator, erg aardig, en ze wisten mij dus te vertellen dat het Memorial Day is op 30 mei !!
Bijna alle B&B`s hebben een minimum verblijf van 3 nachten. Waarom ?? Geen idee !!
Uiteindelijk kwam ik de Almond Tree Inn tegen. Het is een hotel met ontbijt en ligt op 50 meter van Duval Street ! Op Tripadvisor staat het als 4e van de 40 hotels op Key West en het meest belangrijke: ze vragen niet de hoofdprijs omdat het Memorial Day isen we kunnen er 2 nachten reserveren !!!
Normaal gesproken zoek ik dan nog verder naar alternatieven, maar in dit geval won het gezonde verstand en heb ik meteen een Deluxe Kingroom geboekt ! De recenties doen het goed, de mensen op het forum die er zijn geweest zijn ook positief en ik kon eigenlijk niks anders vinden.
Nou, dan heb ik het er denk ik niet slecht vanaf gebracht !! Ben alleen benieuwd hoe men op Key West Memorial Day viert..... Toch niet ook 2 minuten stilte om 20:00 uur !!?? Want om daar minimaal 3 nachten voor te blijven........
http://www.almondtreeinn.com/

Miami Beach:

Na heel veel speuren op internet en na al die recenties zitten lezen van die zeikerige Amerikanen was ik er eindelijk uit !! Ons laatste hotel in de USA wordt Grand Beach !! Volgens de plaatjes op het internet zijn het mooie strakke moderne kamers, wit ingericht en mega-groot ! Wij hebben een kamer met zij-zeezicht, een king-bed, twee badkamers, een aparte zithoek en een balkon. Heerlijk !
Het ligt in Miami aan Miami Beach. Dat wordt dus in het art-deco district in een beetje Miami Vice-achtige omgeving nog even heerlijk vertoeven aan het wereldberoemde strand !! Hmmm..... Misschien zijn er wel opnamen van CSI: Miami !!
We blijven er 2 nachten en daarna vliegen we naar huis. We komen van de cruise af, dus we hebben geen huurauto meer. Hopelijk zit er een supermarkt in de buurt.....
http://www.miamihotelgrandbeach.com/

Reacties

Reacties

Djengo

Hoi ,

Het moet een geweldige ervaring zijn om de Endeavour te zien opstijgen. Geluksvogels! We hebben het zelf ooit eens bijna zelf meegemaakt maar de lancering werd toen afgeblazen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Hamba