steson goes Florida !

Lancering Endaevour, Daytona en St. Augustine

Vanochtend was het erg vroeg ! Om half 5 er uit, kwart over 5 op pad en anderhalf uur rijden terug naar Titusville. Broodjes mee, koeltas met drinken en natuurlijk alle foto- en videoapperatuur ! We hebben de parkeerplaats van gisteren niet meer kunnen vinden, maar we stonden in een mooi park waar het best druk was. En vrij zicht op het lanceerplatform ! We konden de Space Shuttle zien staan en er waren mensen met een radio, dus de spanning steeg. We zagen in de tussentijd wel arenden de zee induiken voor vis en we hebben ook dolfijnen gezien !! Helaas trok de lucht wel dicht. Om 08:56 uur zagen we ineens heel veel rook en schoot de Space Shuttle omhoog ! De feloranje straal was veel groter dan de Endaevour zelf, maar het was me een gaaf gezicht !! Helaas vloog ‘ie na 20 seconden al de wolken in en was het ook ineens weer voorbij..... We stonden eigenlijk nog een beetje om ons heen te kijken en iedereen applaudisseerde en begon te roepen. Toen kwam ineens het geluid over het water aanrollen..... Echt brommen en het werd steeds harder, echt megagaaf ! De Shuttle was al weg, maar het geluid had enige vertraging, heel apart...... Kippevel......

We hebben vervolgens maar besloten om niet in de file terug te willen naar Orlando, maar zijn we richting het noorden gereden naar Daytona Beach, beroemd om de races. In Daytona kwamen we op het schiereiland en konden we, na betaling van 5 dollar, het strand oprijden. Ja, daar was Daytona ook beroemd om: brede stranden waar men met de auto overheen kan rijden. Dit was ook echt heel leuk en apart. We hebben er echt de tijd voor genomen en nog gepicknickt naast de auto. Het zand was echt heel erg fijn, net stof. En hier in de zee zagen we ook de arenden en een groep dolfijnen. Echt, in Florida stikt het van de roofvogels !

Daarna besloten we (eigenlijk ik) om door te rijden naar St. Augustine, de oudste Europese nederzetting van Amerika. Na 2,5 uur rijden (!) kwamen we aan in het oude centrum en parkeerden we bij een meter. Daar stond nog een uur parkeertijd op, bedankt ! We zijn rond gaan lopen en St. Augustine is echt heel mooi. Er staat een heel oud fort, San Marco, en we hadden onze annualpas nog van vorig jaar en aangezien San Marco een Nationaal Monument is, konden we zo doorlopen en was de pas geldig. Kwam dat mooi uit, want eigenlijk waren we al snel uitgekeken. In Europa hebben we toch wel meer van dat soort gebouwen.....

St. George Street was wel heel leuk, een smalle straat met winkeltjes en ook de oudste school van Amerika.

Aan het einde liepen we tegen een mooie kerk aan en rechts was Flaglers College en de City Hall, allemaal even prachtig, check de foto's maar !!

We zijn daarna terug gereden naar de villa, deden we weer zo'n 2,5 uur over. We hebben net heerlijk gegeten op onze provisorisch gemaakte BBQ. We zijn ook teruggebeld door Homebeds en we krijgen een compensatie van $ 100 voor ons geduld van gisteren. Nou, goed nieuws toch !!

Marieke

Zo kicke dat je dat hebt meegemaakt!
Als je nog tijd hebt; de racebaan van Daytona is ook erg cool!

Dirk

Hi Sonja,

Super dat je de lancering van de Endaevour hebt kunnen meemaken! En het is dan nog wel zijn laatste reis!

We volgen jullie reis met gezonde jaloezie ;)

Groetjes!

ma & karel

Zijn net thuis gekomen, ook kikken! Wowh!! Geintje! Geweldig jongens dat jullie mogen dit mee maken met de Endeavour, spectakle. (Weer op zijn allactonse)ha! ha! Fijn dat jullie ook Dayton Beach hebt gezien. En universal island en Sea World. Gaaf! Kan je een losse adelaars veer niet vinden voor mij? (shit, jammer)!! x Ma & Karel

Han en Jeanette

Toch nog de goede kant opgekeken en dus eindelijk kunnen zien dus. :-))

Petra uit nc

Wat bijzonder om zo deze laatste lancering mee te kunnen maken!

Hamba